Valter D’avino COO of Ericsson

Home / Yurt Dışı / Valter D’avino COO of Ericsson

“Get used to change and diversity, change is everywhere.”

 

The 14th International Trip of Tea Talks with CEOs Club was held in London between the 2-9 June 2018. We have made our first interview with the Chief Operations Officer (COO) of Ericsson, Mr. Valter D’avino, at the Ericsson Headquarters in Guildford, UK. Based on his international working experiences in several countries, Mr D’avino has mentioned important milestones in his career and told us what he has learned from his experiences and how he developed himself.

In our interview, which lasted an hour in total, Mr. D’avino stood out more frequently on two issues than his other suggestions and recommendations. Firstly, he told us that we must get out of our “Comfort Zone”. By “Comfort Zone”, Mr. Davino meant: the business environment in which we are familiar, our regular experience is enough to do most of the work easily, we do not lack of self-confidence and we are faced with easy struggles. With basing an important part of his success on evaluating the positions that will enable him to leave his comfort environment, Mr. D’avino said that we should be prepared to work outside our own business environment. He suggested that we should prefer more challenging jobs. Besides suggesting us to get out of our “Comfort Zone”, he also said that the business world will be mobilized and lifestyles that based on travelling will become frequent, hence we must be ready to adapt into the globalizing world.

The second main thing that Mr. D’avino stood out was expressing ourselves in business relations. In addition to the importance of clearly expressing ourselves and our message, he told us to also make sure that our recipient fully understands the message. Especially with mentioning the importance of such situation between international relations, he told us to double-check all the time to make sure that we clearly gave our message and if our recipient fully understood it. Have been working with Ericsson for 27 years, D’avino told us to be passionate and energized in our career. He said that we must first visualize what we want to achieve and then we must implement. He mentioned the importance of keeping a good balance between strategy and operation.

Mr. D’avino told us to be open to diversity, to different ways of thinking. He also talked about the importance of being aware of our weaknesses. If we are aware of our weaknesses, when our weak spot is exposed we can immediately increase our attention to solve the problem, according to Mr. D’avino. With suggesting to improve ourselves by accepting feedbacks from other people, he said that our attitude was crucial when we are facing a problem. At the end of our wonderful and very efficient meeting, Mr. D’avino added that we are all human beings after all, and we should try to be a better human being all the time. We are deeply grateful to have this meeting with Mr. Valter D’avino and would like to thank him again for having us.

 

“Değişikliklere ve farklılıklara açık olun, değişim her yerde.”

 

CEO’larla Çay Sohbetleri Kulübü’nün 14. yurt dışı gezisi olan Londra gezisinin ilk görüşmesini Ericsson COO’su (Chief Operations Officer) Valter D’avino ile Ericsson’un Guildford’da bulunan genel merkezinde  gerçekleştirdik. Uluslararası alanda farklı ülkelerde iş tecrübesine sahip olan D’avino bize kariyerinde kırılma noktası diyebileceği öneme sahip deneyimlerinden bahsetti ve bu deneyimlerinden ne kazandığını, kendini nasıl geliştirdiğini anlattı.

Toplamda bir saat süren görüşmemizde Bay D’avino, diğer öneri ve tavsiyelerinin dışında öncelikli olarak  iki konunun üzerinde daha sık durdu. Bunlardan ilki, kariyerimizde kendi konforlu alanımızdan(Comfort Zone) çıkmamızın önemini vurgulaması oldu. Bay D’avino’nun konforlu alan olarak kastettiği şey: alışık olduğumuz, düzenli, tecrübemizin çoğu işi kolaylıkla yapmak için yeterli olduğu, özgüven eksikliği duymadığımız ve kolay mücadelelerle karşı karşıya kaldığımız iş ortamı. Başarısının önemli bir kısmını kendi konforlu ortamını terk etmesini sağlayacak pozisyonları değerlendirmiş olmasına dayandıran D’avino, kendi iş ortamımız dışında çalışmaya hazırlıklı olmamız gerektiğini söyledi. Bize, mücadele şansı sunan işleri tercih etmemizi önerdi. D’avino, bize kendi konforlu alanımızdan çıkmamızı önerirken aynı zamanda iş dünyasının da giderek mobilize olacağını ve seyahate dayalı yaşam tarzlarının yaygın olacağını belirtti ve bundan dolayı globalleşen dünyaya adapte olmaya hazırlanmamızı önerdi.

Bay D’avino’nun  üzerinde durduğu ikinci tavsiye ise iş ilişkilerinde kendimizi ifade etmek üzerineydi. Kendimizi ve vermek istediğimiz mesajı açıkça ifade edebiliyor olmanın önemine ek olarak, karşıdakinin bizi net bir şekilde anladığından emin olmamız gerektiğini söyledi. Özellikle uluslararası alanda bunun çok önemli olduğunu ve karşıdakinin mesajımızı tam olarak anlayıp anlamadığını her zaman iki kere kontrol etmemizi önerdi. 27 yıldır Ericsson’da çalışan D’avino, bize kariyerimiz konusunda enerjik ve tutkulu olmamız gerektiğini söyledi ve inançlarımızın peşinden ilerlememizi tavsiye etti. Başarmak istediğimiz hedeflerimizi önce zihnimizde canlandırmamızı, sonra da gerçekleştirmek üzere harekete geçmemizi önerdi. Kariyer için önemli bir etken olan strateji ve operasyon arasındaki dengenin öneminden bahsetti.

Bay D’avino,yeniliklere ve çeşitliliğe açık olmamızı önerdi. Eğer kendi zayıf noktalarımızın bilincinde olursak, buna yönelik bir problemle karşı karşıya kaldığımızda dikkatimizi hemen toparlayıp çözüm üretebileceğimizi söyledi. Kendimizi iyi tanımamızı ve sürekli başkalarından geri bildirimler alarak kendimizi geliştirmemizi tavsiye eden D’avino, problemlere çözüm üretme aşamasındaki tavrımızın öneminden bahsetti. Birlikte çok keyifli ve verimli bir görüşme geçirdiğimiz Valter D’avino, son olarak her şeyin yanı sıra bir insan olduğumuzu unutmamamız ve daha iyi bir insan olmak için de çalışmamız gerektiğini söyledi. Bu keyifli sohbet için Ericsson COO’su Valter D’avino’ya tekrar teşekkür ederiz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir